Archive for The beginning stages

Aug
30

Change Is Gonna Come

Posted by: | Comments (0)

Welcome to the new improved why men cheat blog…as you can see I have stepped my computer and website creating skills up something serious in about 2 months…I really enjoy this business.

Now when i started out I had no idea how many facets there were to make money online…I thought everyone either sold a product or blogged and made money from adsense (those are the lil ads u see on the side that say sponsored by Google…I don’t have any now but soon come…soon come)

During my research to make a better web site…I have discovered the wonderful world of cpa marketing.  Essentially CPA is cost per action or cost per acquisition marketing.  Advertisers would rather pay per lead of a buying customer instead of spending gazillions of dollars for a tv ad…personally…I love the business model and it has allowed me (a total beginner to make about 4k this month…I already made 1k last month so i hope i will atleast make 5k next pay cycle)

The whole scope of this is too broad to discuss now but i will go into it in subsequent posts…but how about u go over to my other site The Giveaway Garden and get yourself some free shit (and make me a few dollars while your at it 😉 or even click on one of those ads on the side!

Comments (0)
Aug
20

A New Beginning

Posted by: | Comments (0)

I havent been posting here as frequently as i thought i would be because I have been busy creating other website.  Obviously I got the hang of this web thing…well atleast a better grasp of it than I originally had and so I’ve been off to the races and have created no less than 10 other websites.  Check out my free giveaway site to see what I’ve been up to. I am going to re-commit my time, effort and energy to this site now because I feel I have a lot more to contribute to my visitors…especially tips about how to make money online…(now that I have made a few dollars)…stay tuned!!

Comments (0)
May
28

Progress

Posted by: | Comments (0)

Well as you can see i have added 2 more sections to this blog…we now have an articles section and a section called “wtfeezy”…(my brother said that to me last nite and i cant stop cracking up about it)…in this section you can post pictures and videos of whatever u think is interesting…im also about to include 2 more segments dedicated strickly for the ladies and one for the fellas…ladies i advise u to stay out of our section becuz the conversation and subject matter may get vulgar…i havent quite figured out how to seperate the respective posts and comments but i gotta take it one day at a time …dont rush me…”i figured out how to add 2 new pages didnt i dammit?” I’ve been reading up on html, css, and internet marketing in general…im trying to make this site full featured and a place u wanna hang out at to get current news and entertainment…during my research…i found out that the number 1 & 2 reasons people come online is to look at porn and meet someone to date so dont be surprised if you log on one day and there’s a big booty chick or some muscle bound dudes picture on the front with a blinking sign asking you if u wanna get ur freak on…according to market research…these are the money makers.  Nah i wouldnt do that here but i am definitely considering a site with a lil booty shaking…Aiight let me get out of here…gotta get back to configuring this site to make it more inviting for your arrival.

Comments (0)
May
26

Still Grinding

Posted by: | Comments (1)

Yesterday was Memorial Day (but it still feels like today cuz i didn’t go to sleep yet…u do remember what i said in the last post?) and my family didn’t do much…we sat around and relaxed all day…then at the last moment me and the Mrs. remembered we had kids to feed so we fired up the grill around 7:30 and barbecued some chicken, lobster tails and corn on the cob…the lobster took longer to cook than the chicken and corn but i think that was cuz they were frozen when we put them on the grill…they came out alright (i really think it was due to just having some really good quality tails cuz i didn’t know what the hell i was doing with them)…but i will definitely thaw them out first the next time…and the chicken was fab-tabulous as usual.  Saturday we cooked out over at my neighbors house…he has a charcoal grill and i have a gas grill…when ever he comes over to eat something off my grill,  he says that its good but mentions missing that “charcoal flavor”…i really cant remember the taste being too different than what i achieve with my grill…but i ain’t gonna lie…the chicken i made on his grill Saturday tasted like it had a lil something extra going on with it…maybe it was the seasoning or maybe it was in my head…but either was it was good as a motherfucker!!

Anyway…I’m still learning this programming stuff and i keep jumping around from wordpress to drupal and back…today i found out what business model i want to implement for my e-commerce site and so the majority of the day was spent looking for software to facilitate that effort…i haven’t quite narrowed it down yet but just know it will be another programming language i will have to familiarize myself with…I’ve also been brainstorming on topics for this site to make it more appealing and engaging…without a shadow of a doubt…i know the tape theme is coming off cuz it doesn’t provide enough columns for all the topics we are gonna have posted here…I’m not gonna cut this short cuz its damn near 6 am and i haven’t gone to sleep yet.  Just know we have some interesting content planned and look forward to seeing you soon…peace

Comments (1)

O-k-k-k (its not a typo…I’m on some Lil John shit and i don’t know why)…i was telling u that i wanted to change the font for the title to this site and as u can see – mission accomplished!! I also wanted to create a forum to better facilitate user discussions and after much research, downloading, uploading and code revision – mission accomplished!! Once i got everything set up…the Mrs. and i started testing the user experience…u know…the stuff u would go thru trying to register and post comments…We found out when u log in, the program is gonna request ur email address and then send u a  password automatically…Personally, i hate when sites do that, but there is no particular way to circumvent the procedure in this program cuz its supposed to be a spam filter.  Now we all know about spam and how much we hate to get the shit…so once i found that out,  i made peace with the process and i encourage u to do the same as well.  Oh yeah…I want to tell you: CHECK UR SPAM FOLDER IF U REGISTER AND DONT SEE THE EMAIL CONTAINING YOUR PASSWORD.  I’m the admin for this site and i couldn’t even see my password cuz it went to my spam folder…Also,  you can change ur password once u log in to something u can remember cuz the shit they are gonna send u looks like it was written by Martians…I know I’ve been ranting and raving about using Drupal to build my websites but as i delve deeper into this WordPress program…im finding it quite extensive and powerful…If  im able to live out my internet mogul fantasies with this program then im good money cuz this shit is way easier than Drupal appears to be.  But alas,  the research and learning continues…If u visit the forum u will see that it is fitted to the size of the brown bar in the middle of the page, which in my opinion, looks rather funny cuz its too skinny…i want the forum to fill out the whole page like a normal forum does…u know… just in case anyone is claustrophobic and because i think it will look more official.  I’ve been trying to figure out how to do this…its not that simple cuz the tape theme has code that only allows text to be displayed in a limited space…im hoping i can fix the settings in the forum program to accomplish this task but in the back of my mind i  know i gotta go into the css or html code to reconfigure the width and I’m dreading it…Fuck!!! I’ve been messing around with that thing since yesterday all the way until today without any sleep…To me,  it doesn’t feel like the day has changed unless i go to sleep so im still living in “yesterday” but ur experience may vary…If ur living in “today” and you see me…don’t tell me what happened…I don’t want u to spoil my future….peace  😉

Comments (0)
May
22

Ha Ha…I figured it out!!

Posted by: | Comments (6)

OK…as u know im using the cms Drupal to construct my websites and got stuck with some type of fatal error when i tried to upload an essential module…but after researching 2 whole nites and some trial and error…im happy to say i done figured it out…the problem it seems was the way i was uploading the files…my host server uses a program called cpanel 11 which allows me to upload files right from the program,  bypassing the ftp route…when u use the ftp route u have to specify which folder in Drupal u want the module to go and for some reason drupal didnt like the folder i was putting it in (i was putting it in the modules folder which is the same folder i put it in using the cpanel method but for some reason it wouldnt work…i guess thats why geeks get paid big money to figure this stuff out?)…i downloaded the module file to my desktop…went into my cpanel file manager and located the public_html folder of the site i was working on then clicked on the modules file in drupal…i hit upload which takes u to a browser to find the downloaded file on your desktop and selected it…it uploads to a drupal module file and u right click on it to extract the contents…viola.
I know this may sound Jupitarian to those of you that are reading this looking for juicy info about why men cheat but i have to record these steps to remind me just in case i forget something later…in addition to that…maybe someone that is on the same path that i am wants to know how its done or how i did it…it would be wrong of me not to leave a trail of breadcrumbs so please… just bear with me.

– Im out   (off to figure out how to change the font for the title of this blog?)

Comments (6)
May
22

The journey – My real first post

Posted by: | Comments (0)

OK…so about 3 days ago i decided i was gonna create websites for my Internet based businesses.  I have 3 main ideas that i want to bring to market so after reading about all the Internet do-it-yourselfer’s  i figured i would create the websites myself.  This is my journey.

The first idea – is a blog discussing “Why men cheat?” and related controversial topics about dysfunctional black relationships?  The wife and i were going to be the 2 main contributors but then i started realizing that maybe readers would want to contribute ideas and topics as well. That idea compelled me to look into implementing a forum for reader discussions in this blog.

The forum idea -As i started looking for ways to include a forum in this blog…it got me to thinking bigger (something that i tend to do a lot and sometimes wind up getting distracted…it is a gift and a curse) and so i thought that i would create a African-American social network. On a side note: (i don’t know who came up with that phrase “African American” but i feel funny calling myself that…my mama told me im black and my people were black folks…if it was good enough for my mama…then its good enough for me so that is how we will proceed)…i think black folks need a dedicated outlet that addresses their social, financial, and developmental needs…of course there is myspace and facebook but i wanted to create a place specifically for mature black folks and the black experience…(by the way,  when i say “black”  i mean all persons of color or of ethnic heritage including Latinos, Asians, etc…) I, as i am sure most of you, were members of Black Planet when u began ur initial foray onto the web, but for some reason it got played out.  I hadn’t been on there in a while so just out of curiosity i went back to the site and my old profile was still there…the site has changed as far as layout…its more myspace- like…but just like myspace…it seems to cater more to the kids. Seeing as i started my profile in ’98 when i was in my 20’s, perhaps it always catered to the kids, but since i was one of them i didnt notice. I am in my 30’s now and my needs are a bit different…i have grown man needs these days…far too many to mention at this point but nonetheless i would like a network that addresses my interest and those of my peers. To sum it up…i figured i would create my own online community entitled “www.Blackman-Blackwoman.com” and it would be sorta like a 25 and older bar…When u go to spots like that ur not worried about all the rah-rah…mostly everybody thats there is there to have a good time or at the least not looking to start no shit.

My last idea – is an e-commerce site that brings buyers and sellers together (duh…like what else would an e-commerce site do?) but with a twist. Since i haven’t fully fleshed out the ideas and layout of the site…i cant get into it too much (in addition to not having all the details of how I’m gonna conduct the business in the first place)…but as the development of the plan comes along i will direct you to the site.

The reality – for a person that doesn’t know the first thing about website creation or programming…my social network and e-commerce ideas are pretty ambitious. While not the easiest thing to do in the world…the past couple of days were coming along quite well in my website creating endeavors.  I had registered my domain names, pointed them to my dns servers, configured them in my cpanel, chose content management systems (WordPress for this particular site) and started this blog.  Not bad for a person that has never done any web development b4…but i am running into problems.

The first is changing the font for the title “Why Men Cheat?” on this blog…the template we are now using is one with a big Memorex cassette tape on it…i didn’t choose this layout because it had anything to do with the topic…i choose it cuz it looked nice and engaging (plus im sure most of us can remember those recording on a tape days…if u cant then ur too little to be on this site so beat it kid!!)…im sure it will change when i find something more appropriate but for the meanwhile its here and i would like a handwritten font for the title…I will figure this out so by the time u read this it may already be changed but i just want u to know what im going thru now..the current font is plain arial text and if im not mistaken the color is green (WTF)?

The next problem im having is with my other websites.  In order to create a full featured robust social networking site…i needed something flexible and more powerful than WordPress…After researching the top cms scripts…i settled on Drupal.  Drupal is supposedly one of the best scripts for creating websites that require alot of updates and user interaction…the other cms i was considering was Joomla…it is more popular than Drupal and supposedly easier to learn…but not as stable and prone to buggy code (the language programmers use to tell the site what to do).  So off i went and installed Drupal on my sites…i was reading up on site building with Drupal and everyone said it was essential i installed 2 additional modules…CCK and Views.  I downloaded CCK and followed the uploading instructions thru ftp (file transfer protocol…the way u upload stuff to your website) and i am able to see the module when i refresh my site but when i enable the module (this is what Drupal calls all its various components you need to build a website) and go to save the configuration i get a “fatal error: call to undefined function content_field_instance_read…”  OMG-WTF!!!  I cant even begin to tell u how frustrated i am with this shit…I’ve been stuck on stupid since last nite…i tried to leave a submission for help over in the forums and no one has replied with assistance…i have been googling the error phrase and i get nothing, zip, zilch, zero…FUCK!!!!!  I’m ready to look into Joomla but everybody says once i endure the steep learning curve of Drupal i will be much happier…i figure since i don’t know any programs i might as well learn the best one to start off…i gotta sign off and get back to figuring what the hell im doing wrong.

Until i figure this stuff out and get the ball rolling with these codes i will use this blog to document my journey and discovery in hopes of helping some newbie out down the road cuz right now i cant find any decent help with this Drupal bizness…Once i get it right tho…i will rededicate this blog to the title subject and we can get to the good stuff…peace.

P.S. – you may notice my unstructured, conversational style of prose in this blog…this is done on purpose to create a more comfortable tone and encourage participation.  Please do not think I am unaware of proper written and grammatical structure.  When the situation warrants ie: an article, news report, essay, etc…, the text will be formatted accordingly.  If I discover in my travels that for some reason this isn’t proper blogging etiquette, then I will make the necessary remedies.   You, on the other hand, are free to post and comment in any manner you like.  😉

Comments (0)
May
20

first post

Posted by: | Comments (2)

this is a test…i repeat…this is a test…just wanna see if this works

Comments (2)